Dag 14: Van Knysna naar Weert

13 maart 2015 - Weert, Nederland

Onze laatste dag: deze dag hebben we lekker gerelaxt op Karins heerlijke veranda. Het was een mooie dag. We hebben onze reis voorbereid, koffers gewogen, bekeken of onze vluchttijden niet waren veranderd, José heeft de keuken nog eens lekker gesopt, nog even geskypt met ons mam omdat ons pap vandaag jarig zou zijn geweest, filmpjes gemaakt voor ons mam met een rondleiding door Karins huis, een filmpje waarop Donovan ons mam bedankt dat hij haar gezin heeft mogen lenen etc.
Donovan voorspelde dat Karin erg verdrietig zou zijn als we eenmaal vertrokken waren. Dat was ze altijd als er mensen weg gingen. Wij waren natuurlijk ook wel weer blij om terug te gaan naar onze geliefden, maar zij blijft achter.
Rond 15.30 uur vertrokken we naar George, van waaruit we naar Kaapstad vlogen. Bij het afscheid vloeiden de tranen (als er een begint.....). We vlogen om 18.00 uur en landden om 19.00 uur. Op het vliegveld van Kaapstad moesten we 4 uur wachten. Ik was van plan mijn reisverslagen en foto's bij te gaan werken maar helaas, ook daar geen WiFi. Dus gingen we eerst wat eten en daarna wat winkelen in de tax-free shops. Ongeveer een uur nadat we gegeten hadden voelde José zich niet zo lekker, en van toen af aan volgde een urenlang geloop naar de w.c. In eerste instantie moesten Annelies en ik nog wel een beetje lachen, ja je denkt 2 keer lopen en je bent het kwijt, maar toen dit maar aan de gang bleef lachte niemand meer, want hoe moest dat in het vliegtuig. Vlak voordat we aan boord gingen had ze een paar keer overgegeven en daardoor voelde ze zich even iets beter, en konden we onopvallend onze plaatsen bereiken. We durfden niets te zeggen tegen de stewardessen, als de dood dat ze bang zouden zijn dat het besmettelijk was en dat we niet mee mochten. Toen we eenmaal in de lucht zaten begon het feest weer van voren af aan, voortdurend naar de w.c. lopen en overgeven, ik vond het echt zielig. Iedere keer als ze wat water dronk of een crackertje at kon ze weer richting w.c.
Na een slechte nacht, maar dat was het ook wel geweest als José niet ziek was geworden, landden we, zelfs iets te vroeg, op Schiphol. Harry stond ons op te wachten. Uiteraard waren we hartstikke blij elkaar weer te zien. Toen richting Weert, met weer een tussenstop voor José. Allereerst gingen we naar ons mam waar Tadek en Rob al op ons zaten te wachten. Na gezellig koffie met vlaai en soep met broodjes te hebben gegeten/gedronken en veel verhalen te hebben verteld ging iedereen naar zijn eigen huis.
Hier thuis zag het er netjes uit, ze hadden goed hun best gedaan. Karlijn had een paar keer lekker gekookt, ze hadden wat wassen gedraaid en Harry had zelfs het bed verschoond en geprobeerd om een 2-persoons dekbed in een 1-persoons overtrek te proppen, wat nog gelukt was ook. Dat is me toch iets te intiem na zo'n vermoeiende nacht. Bikkel was niet bijzonder blij om mij te zien, ik had het gevoel dat zij me niet goed meer kende, dus Timi bereidt je maar vast voor.
We kijken terug op een super vakantie. Het is helemaal volgens plan verlopen. We hebben allerlei prachtige dingen gezien. Ook hebben we een goede indruk gekregen van Zuid-Afrika, wat toch een heel ander land is dan bijvoorbeeld Rwanda, ook al hebben we maar een heel klein stukje gezien. We hebben tenslotte veel contact gehad met een aantal Zuid-Afrikanen.
Ook met mijn broer en zussen is het prima gegaan. Zo merk je toch, ook al woon je al jaren niet meer op hetzelfde adres, dat we erg vertrouwd zijn met elkaar.
Maar een van mijn hoogtepunten is toch om een kijkje te nemen in het privé-leven van mijn jongste zus. Haar man, haar huisdieren, haar huis, haar werk en haar leefomgeving wat beter te leren kennen. Ik wil haar en Donovan dan ook heel hartelijk bedanken voor de gastvrijheid, het heerlijke eten en het fungeren als gids.
Ik heb de ontbrekende foto's aangevuld, zoals beloofd. Dit is het laatste reisverslag.
Bedankt allemaal voor de belangstelling en de leuke reacties.

1. Karin:
    16 maart 2015
    Hi Hettie, ik vond het ook heel erg leuk dat jullie allemaal hier zijn geweest. Jammer dat ons mam de reis niet kon maken, dat zou helemaal te gek zijn geweest. Donovan vond het ook leuk jullie beter te leren kennen en hij wil graag Weerts leren zodat hij de gesprekken beter kan volgen in de toekomst ha ha