Dag 11: Knysna

9 maart 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Het begint saai te worden maar het was weer een fantastische dag. Gisteravond nog heerlijk gegeten. Donovan had een koud buffetje gemaakt met koude rosbief, aardappelsalade, kaas, brood, salade etc. Na gezellig nagetafeld te hebben bracht Karin ons rond een uur of 10 naar de camping.

Vanmorgen om 9 uur werden we alweer opgehaald door Karin. We gingen eerst ontbijten en Donovan had gezorgd voor een overheerlijk English Breakfast, met eieren, worst, spek, tomaten en zelfs gebakken banaan. Het beloofde een warme dag te worden dus besloten we eerst een wandeling te maken bij The Heads en daarna te gaan zwemmen op de camping, waar een redelijk groot zwembad is. De wandeling was weer prachtig. Het was hoog water dus we gingen een soort wadlopen. Hier en daar stonden we tot onze enkels in het water. We hoopten dat Karin goed de weg zou weten, want anders zouden we, als het helemaal vloed werd, worden verzwolgen door het water. Het ging goed, ook al veranderde ze af en toe van richting. Maar wederom super mooi. Er waren veel vissers aas aan het vangen. Dat deden ze door kleine gaten in het zand te maken. Dit kon putten veroorzaken waar we in konden vallen. Behoorlijk spannend dus.

Daarna hebben we nog gewandeld door mooie straten met mooie huizen met supermooie uitzichten, en nog wat gedronken met een gebakje of een ijsje met aardbijen meringe. Heerlijk. Ook hier zaten we weer aan de beste tafel van het terras met weer een magnefique uitzicht over het water. Ik kan iedereen aanraden naar Knysna op vakantie te gaan. Karin vertelde dat zij en Donovan wel eens tegen elkaar zeiden: "We zijn niet op vakantie, wij wonen hier!"

's Middags zijn we lekker gaan zwemmen op de camping. We hadden het helemaal voor ons alleen en hoefden dus niet al uren van te voren handdoeken op de ligstoelen te leggen om ze te reserveren. Op een gegeven moment kwam Donovan eraan met onder zijn arm een heel grote watermeloen, die hij met een grote worp in het zwembad gooide. Wij dachten even dat hij een grapje maakte, maar hij deed dat om de meloen te laten afkoelen. Daarna sneed hij hem in stukken en kregen we allemaal een stuk. Dit was typisch Zuid-Afrikaans, watermeloen eten bij het zwembad. De watermeloen was veel lekkerder dan in Nederland, minder waterig van smaak en geen pitten.

Om een uur of 6 weer terug naar Karin waar Donovan weer een koude maaltijd had bereid, en een heerlijk fruittoetje. Echt een fantastische gastheer die Donovan.

1. Harry:
    9 maart 2015
    Heerlijk dat jaloers makende verslag! Wrijf het er maar in hoe lekker het is :) Ben wel reuze benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn. Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Dus Karin heeft het goed uitgezocht om daar te gaan wonen. Als God in Zuid-Afrika.

Groet Harry
  2. Trees:
    10 maart 2015
    Is Donovan kok van beroep???