Dag 4: Camp Point/Kaap de Goede Hoop

2 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag 4 Camp Point/Kaap de Goede Hoop.
Om kwart over negen werden Nadine en Timi opgehaald door de taxi. Het was een prettig afscheid, zij hield het droog en ik ook.  Daarna zijn wij in de auto gestapt om, na eerst wat boodschappen te hebben gedaan en gepind te hebben, door te rijden naar Cape Point. In de supermarkt stond een enorme rij met wel 25 personen voor één kassa terwijl er bij andere kassa's nauwelijks mensen stonden. Dus wij vroegen wat er aan de hand was. Bleek dat aan die kassa pensioenen werden uitbetaald!

De rit naar Cape Point had eigenlijk 1,5 uur moeten duren maar door navigatieproblemen en dikke files deden we er wel 2,5 uur over. Maar het was de moeite waard. Cape Point ligt in een prachtig park met veel heide. Het lijkt op de Nederlandse duinen. Toen we na zo'n 10 minuten rijden op de plek aankwamen zijn we eerst met het kabelbaantje naar boven gegaan. Daar hadden we een prachtig uitzicht. Bij Cape Point komen de Atlantische Oceaan en de Indische Oceaan bij elkaar, het koude water met het warmere water en vandaar dat de zee daar erg onstuimig is en er in het verleden menige boot is vergaan. Het waaide er nu ook enorm hard en we hielden het dan ook niet al te lang vol. We gingen te voet weer naar beneden en stapten in de auto op weg naar Kaap de Goede Hoop, wat vroeger een verversingsstation was voor boten op weg naar India. Ook hier weer een prachtig uitzicht en prachtige bergen die we konden beklimmen. De jonkies onder ons durfden de klim niet aan, maar de oudjes (Jose, Mart en ik) wel. Dus gedrieën ondernamen we de spannende klim. Super was het. Bij het uitzichtpunt was het windstil, en prachtig. Hier hadden we wel uren kunnen blijven zitten. Maar doorklimmend naar het hoogste punt begon het weer hard te waaien. Helemaal bovenaan waaide het zo hard, dat ik het compleet eng vond. Maar wel super leuk om gedaan te hebben.

Het was inmiddels een uur of 4 en we besloten terug te rijden naar Kaapstad. Onderweg zijn we nog langs een verzamelplaats voor pinguïns gereden, heel apart in deze omgeving. Mensen zwommen tussen de pinguïns. De terugrit verliep een stuk soepeler dan de heenreis. 'S Avonds zijn we gaan eten bij een Grieks restaurant tegenover ons hotel. Heel gezellig, lekker buiten op het terras. We hebben nu al een keer Indisch gegeten, een keer Cubaans en een keer Grieks. Heerlijk eten hoor dat Zuid-Afrikaans!

Inmiddels ook bericht van Timi ontvangen. De vlucht was prima gegaan. Ze lag op een 2-persoonskamer samen met Nadine. Prachtig uitzicht, zwembadje in de tuin, al zebra's, struisvogels en herten gezien. Dus het viel meer dan mee.

1. Harry:
    3 maart 2015
    Klinkt allemaal erg goed. De jonkies kunnen de echte bikkels dus niet bijbenen. Goed zo. Wat is eigenlijk "echt" Zuid Afrikaans eten?
  2. Trees:
    3 maart 2015
    Leuk Hettie, om je verslagen te lezen.
  3. Nellize jansen:
    hallo Jose en familie v. Asten
    ik heb v. Joyce over jullie reisverslag gehoord en het uiteraard bekeken. heel leuk om het te volgen omdat we zelf ook zo graag reizen. prachtige foto's ! geweldig om dat zo met zussen en broer te mogen beleven. wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt het mij een prachtig land. geniet er van en vooral van elkaar.
    groetjes Nellize. (vanuit een nat en winters weert)
  4. Oma van Asten:
    3 maart 2015
    Allemaal erg leuk Timi ik geniet er van. oma.
  5. Lot:
    5 maart 2015
    klinkt super allemaal! Ik ben erg jaloers.