Dag 3: Kaapstad

1 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De storm die gisteren op stak heeft ons behoorlijk uit de slaap gehouden. Het hele appartement rammelde ervan. Toch zaten we redelijk fit aan het ontbijt. Ons plan was om vandaag met de kabelbaan de Tafelberg op te gaan, maar vanwege de wind was de kabelbaan gesloten dus dat ging niet door. Daarom hebben we de andere route van de Hop on Hop off bus genomen. We reden aan de buitenkant van Kaapstad, weer een hele mooie route, naar de Botanische tuinen van Kirstenbosch. Dit is echt een toeristische attractie, waar je je waarschijnlijk meerdere dagen kunt amuseren. Na ampel beraad besloten we de meest gangbare route te lopen, die erg mooi was, alleen de schuinaflopende wandelpaden en enigszins heuvelachtig terrein was voor Timi niet te doen, met haar voet. Vandaar dat Jose, Timi en ik eerder afhaakten en teruggingen naar het restaurant waar wij lekker hebben gezeten totdat de rest aankwam. Zij hadden nog tot de rand van het park gelopen, tot aan de voet van de Tafelberg. Daarna zijn wij weer op de bus gestapt en weer een prachtige route gereden. Wie die Hop on Hop off bussen heeft bedacht is een genie. Heerlijk relaxed, boven op die bus, rijdend langs een prachtige route, met Nederlands commentaar via de oortjes. Ideaal. Aan de ene kant de bergen en aan de andere kant de zee met prachtige stranden. Aan de ene kant de prachtige appartementen en hotels, aan de andere kant de Townships. De wind was nog steeds stevig dus het was iets frisser dan gisteren en af en toe werden we compleet gezandstraald. We stapten weer uit aan het Waterfront, waar we dit keer de shoppingmall bezochten. De buitenkant deed ons denken aan de Outlet in Roermond, de binnenkant aan de Heuvelgallerij in Eindhoven. De dure merken gaapten ons tegemoet:  Calvin Klein, Louis Vitton, maar ook de Zara en Adidas. Leuk om even gezien te hebben maar vooral niet te lang. Daarna lieten we ons weer met de bus terugbrengen naar het centrum waar we heel gezellig gegeten hebben in een Cubaans restaurant. Toen met de taxi naar het hotel waar we op dit moment gezellig bij elkaar zitten, en net ons mam aan de telefoon hebben gehad. Dit is de laatste avond van Nadine en Timi. Morgen vertrekken zij naar de Oostkust om Wildlife vrijwilligerswerk te gaan doen.

1. Harry:
    2 maart 2015
    Klinkt alsof het een heel geschikte vakantieplek voor Michiel is met al die goede/mooie en dure merken.