Dag 2: Kaapstad

28 februari 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een redelijke nacht, waren we rond 7 uur wakker, m.n. omdat het erg licht was op de kamer. Dus om 9 uur aan het ontbijt was geen probleem voor ons. Het gesprek ging m.n. om Wifi-codes, whats app-mogelijkheden, roaming etc. Zo’n gesprek zou twintig jaar geleden echt niet plaats hebben gevonden. Vervolgens vertrokken wij rond half 11 richting het centrum van Kaapstad, te voet. Eerst liepen wij door de Company Gardens, het Vondelpark van Kaapstad. Hier zaten veel duiven, waar José nogal de zenuwen van kreeg, en ook heel tamme eekhoorns, die ons achterna kwamen lopen voor een nootje.

Daarna gingen we naar de Afrikaanse Markt, een grote markt waar je allerlei souvenirs kon kopen. Een aantal van de thuisblijvers is al verzekerd van een leuk souvenir. Het viel ons op dat de verkopers erg relaxed waren. Ze lieten je met rust, probeerde je niet van alles aan te smeren, en liepen je ook niet achterna met allerlei koopwaar.

Daarna hebben we wat gerust, (voor Timi was het behoorlijk pittig met haar voet) en daarna nog wat gewandeld over Longstreet, een superdrukke, uiterst lawaaierige straat, met veel leuke winkels. Het was inmiddels half 2 en iedereen was best al moe van het wandelen in die hitte. Dus besloten we kaartjes te kopen voor zo’n Hop on Hop off bus. Hartstikke leuk. Lekker bovenop de bus reden we langs de Tafelberg, de prachtige witte stranden van Kaapstad, de luxe hotels en appartementen tot aan de Waterfront. Daar zijn we uitgestapt en hebben we rond gelopen langs de luxe jachten, de restaurantjes en hebben we ook wat gegeten. Er was daar een supergroot overdekt winkelcentrum, maar in Weert hebben we tenslotte ook De Munt, dus we besloten daar niet in te gaan. Wel hebben we de Canaltour gedaan, met een bootje langs het kanaal waaraan allerlei super de luxe appartementen lagen. Hierna zijn we weer op de Hop on Hop off bus gestapt, die ons vlak bij ons hotel weer afzette. Nu steekt hier een enorme storm op, het is te koud op het balkon. Zo meteen nog een hapje eten en dan naar bed, moe maar voldaan.

1. Trees:
    1 maart 2015
    Leuk Hettie, ik volg jullie op de voet hoor. Veel plezier met je zussen!
  2. Joyce:
    1 maart 2015
    Vol verbazing kreeg ik vroeg in de ochtend al een whatsapp van mama... ik me maar afvragen hoe ze het voor elkaar heeft gekregen om wifi op haar telefoon werkend te krijgen. Nu snap ik dat ze daar wellicht een beetje Hulp bij heeft gekregen. Super leuk om jullie verhalen te lezen en wat zonnige foto's te zien! Hier is het koud en nat... wat een verschil! Ik zie mama's reactie met de duiven al helemaal voor me! Geniet er van met zn allen!
  3. Edith stikvoort:
    1 maart 2015
    Hoi allemaal, super leuk jullie zo samen te zien. Het ziet er fantastisch uit. Ik ga van jullie zonnige verhalen meegenieten. Geniet ervan. Karin had ik bij a niet herkend met de haren zo helemaal uit het gezicht. Heel veel plezier en Mart, hou je taai tussen al die vrouwen. Zo vrouwrijk zul je niet vaak zijn op vakantie
  4. Lot:
    1 maart 2015
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. De foto's zien er heel mooi uit. Fijn dat jullie al zo snel foto's erop konden zetten. Ook een mooie omgeving. Ik wens jullie nog veel plezier!