Dag 1: Vertrek

27 februari 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We waren allemaal keurig op tijd op Schiphol en het vliegtuig vertrok ook keurig op tijd. Na een relaxte vlucht van 11 uur, waarbij we ons heerlijk hebben laten verwennen door het KLM-personeel, (bedankt Arjen en Anne),  landden wij ook weer keurig op tijd in Kaapstad, waar onze jongste zus Karin ons opwachtte. Er was hier toch wel sprake van enige emotie bij haar, en zoals dat gaat bij de Van Astens, als er één huilt beginnen er meer. Dus er vloeiden enige tranen. Zij en een vriend van haar Steve, reden ons in onstuimige vaart naar het hotel Ikhaya Lodge. Voor ons behoorlijk wennen, dat links rijden. Toen we op de parkeerplaats stonden te wachten genoten wij enorm van de warme zwoele zomeravond. Heerlijk. Dat hadden we al een hele tijd gemist. Na een uitvoerige incheck-procedure werden we naar onze appartementen gebracht. In het appartement van José, Timi, Nadine en ik troffen we 2 koffers en wat rondhangende kleren aan van (waarschijnlijk) een vorige bewoner. De hotelmanager raapte alle spullen snel bij elkaar, duwde ze in het koffer en verdween waarna wij een grondige check deden of het appartement wel schoon was. Wij twijfelden over het beddengoed op een van de bedden. Maar even later kwam hij terug met de mededeling dat wij toch naar een ander appartement moesten verhuizen. Zo gezegd, zo gedaan en wij kregen 2 leuke appartementen tot onze beschikking van 2 verdiepingen met 2 badkamers en een groot balkon. Rond een uur of 1 gingen we naar bed. Het was jaren geleden dat ik met José in een 2-persoonsbed lag, maar we hebben nog niet eens ruzie gekregen. Dat voorspelt veel goeds.