Dag 9: Knysna

7 maart 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

Na weer een heerlijk ontbijt verlieten wij ons heerlijke resort en gingen op weg naar Knysna, via weer een prachtige route door de bergen. We reden door een prachtige pas en kwamen langzaam maar zeker in een wat ander landschap, wat enigszins Zwtsers aandeed. De bergen veranderden in heuvels. In Sedgefield bezochten we de markt waar Karin altijd haar boodschappen doet. Het food-gedeelte was helaas al afgelopen maar op het andere gedeelte hebben we nog wat souvenirs gekocht.

Daarna reden we naar Karins' huis. We reden een behoorlijke helling op (ik kan me voorstellen dat Karin niet meer fietst) en vervolgens een stijle oprit en toen stonden we voor haar huis. We werden gelijk enthousiast begroet door Rosie, haar hondje, en door de hond van de buren die alleen nog om te eten naar huis gaat en voor de rest altijd bij Karin is. Met een trap gingen we naar boven en daar stond Donovan op de grote, deels overdekte veranda. Hij was heel blij ons te zien en praatte gelijk honderduit. Wij bewonderden het werkelijk fenomenale uitzicht vanaf de veranda. Daarna kregen we een rondleiding door het huis. Het is een leuk huis, gemaakt van het hout van een oude houthakkershut. Het heeft een beetje een Engelse sfeer: de meubels, veel schilderijen aan de muur, tapiten op de grond. Daarna hebben we even met ons mam geskypt. Donovan presenteerde zich als een fantastische gastheer, die een heerlijke 3-gangen maaltijd voor ons op tafel toverde, met als hoofdgerecht de Zuid-Afrikaanse specialiteit Bobote. Hij was geinteresseerd in het wel en wee van onze gezinnen, en had het over de acrobatische toeren van mijn dochters, dat Joyce vroeger (9 jaar geleden toen hij in Nederland was) een onweerstaanbare schoonheid was (nog natuurlijk), dat Rob hem fantastisch had geholpen met zijn computer, op afstand vanuit Nederland en dat Queenie nu waarschijnlijk een beauty moest zijn. Dit laatste zei hij overigens niet over mijn dochters.

Later reed Karin ons nog naar "The Heads" waar we genoten van weer een prachtig uitzicht over de zee, die behoorlijk wild was. Daarna reden we nog naar Leisure Island, een wijk met dure huizen die uitkijken op de zee. Prahtig allemaal.

's Avonds kwam er nog een vriend langs, Dean, die erg grappig was. Donovan toverde weer een buffetje tevoorschijn met brood, quiche, meloen, kaas, zalm etc. Heerlijk en het was super gezellig.

Omdat het huis te klein is om ons allemaal te huisvesten slapen Jose, Mart en ik op de camping in een eenvoudig huisje. Rond een uur of 10 zette Karin ons daar af.

Al mijn fans vragen om foto's maar ik kan er helaas geen plaasten omdat Karin geen wifi heeft. Ik beloof dat ik de foto's aanvul zodra we weer thuis zijn.

1. Oma van Asten:
    8 maart 2015
    Ja Donovan kan heerlijk koken dat heb ik vaak van Karin gehoord en hij is gastvrij want ze hebben vaak gasten.
    Bedank hem maar namens mij dat hij zo goed voor jullie zorgd.
    Ik ben vanavond met Lotte en Harrie gaan eten bij Michiel,Harrie had me uitgenodigd.
    Bikkel was ook meegegaan,nog veel reisplezier en tot Vrijdag. mam
  2. Hettie:
    9 maart 2015
    Leuk mam dat ze je hebben meegenomen naar Michiel. Hopelijk heb je lekker gegeten.
  3. Joyce:
    9 maart 2015
    Haha donovan scoort punten! Mams, je hebt toch zeker wel gezegd dat ik overduidelijk een dochter van dr moeder ben he? ;-)
    leuk om te lezel dat jullie t zo fijn hebben met zn allen, quality time! Nog een paar dagen genieten daar en doe Karin en Donovan veel groetjes!