Dag 8: Oudshoorn/Buffelsdrift

6 maart 2015 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Om 6 uur ging de wekker, want we moesten om 7 uur klaar staan voor de tocht. Ik heb gebruik gemaakt van de buitendouche, ook al was het nog behoorlijk fris. Heerlijk was dat. Om 7 uur stapten we weer in de jeep en spotten gelijk de giraffen. Daarna een hele tijd niets maar later werd het ruimschoots goed gemaakt door de Neushoorn, die uitgebreid voor ons poseerde, de giraffen die voorbijrenden, de stokstaartjes en een zebra. Om 9 uur waren we terug en gingen we ontbijten. Omdat het inmiddels weer behoorlijk warm was geworden gingen Jose, Mart en Karin gelijk naar het zwembad. Annelies en ik maakten eerst wat gebruik van de rust, maar sloten ons al snel bij hen aan. Daar lagen we dan met z'n 5-en op een rijtje op heerlijke ligstoelen uitkijkend op de hippo's in het meertje. Dat is lang geleden en niet te vergelijken met de IJzeren Man.
Heel bijzonder om zo'n tijd met je broer en zussen op te trekken. We hebben alle tijd om allerlei herinneringen op te halen, over ons pap maar ook over andere ooms, tantes, neven, nichten en andere bekenden waar anderen totaal niet in geïnteresseerd zijn.  Ook ons eigen lief en leed komt uitgebreid aan te orde. En bekentenissen: zo blijken mijn broer en zussen onafhankelijk van elkaar mijn snoepjestrommel te hebben geplunderd waar ik als kind de schaarse snoepjes die wij kregen in opspaarde.
'S Avonds weer gegeten in het restaurant, nu wel buiten. Heel gezellig, alleen maakte Karin ons aan het schrikken door te zeggen dat er bij haar thuis geen WiFi is. Dus toen moest iedereen snel alles bijwerken. Morgen gaan we dus naar Knysna en zullen we onze zeer gewaardeerde zwager Donovan voor het eerst in jaren weer zien.
Ik probeer nog wel foto's bij de verslagen te plaatsen, maar het is vrij lastig om te doen.  Nu is mijn telefoon leeg, dus gast het helemaal niet. Sorry.

1. Harry:
    7 maart 2015
    Erg leuk de verslagen. Het lijkt me volkomen terecht nu terug te plunderen na de bekentenissen van je valse broer /zussen.
    Zal wel behelpen zijn zonder Wi-Fi. Is er nog leven zonder?
    Tot het volgende Wi-Fi station.
    Harry
  2. Harry:
    7 maart 2015
    Zal wel behelpen zijn zonder Wi-Fi. Is er nog leven zonder?
    Tot het volgende Wi-Fi station.
    Harry
  3. Oma van Asten:
    7 maart 2015
    Hallo allemaal,ik heb jullie net gesproken dus nu weet ik even niets .
    Donovan had lekker gekookt hoorde ik.
    Dus jullie worden verwend,nou nog heel veel plezier in Knysna.
    mam.
  4. Paul:
    Leuke verslagen Hettie.
    Lijkt me inderdaad geweldig om dit met de broer en zussen mee te maken. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Gr. Paul
  5. Edith stikvoort:
    8 maart 2015
    Hoi allemaal, heb een tijdje niet gekeken maar ben weer helemaal bij, wat een belevenissen allemaal en wat heerlijk om met zulk mooi weer door de Afrikaanse geuren en landschappen te rijden en wandelen, daar krijg je zin van. En dan zwemmen met zon prachtig uitzicht super!!! Ik kijk uit naar het volgende verslag