Dag 7: van Montegu naar Oudshoorn

5 maart 2015 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na ons huisje op,de camping in Montegu netjes achter gelaten te hebben,waarbij we onze etensresten in de daarvoor bestemde bakjes hadden gedaan, een voor de dieren en een voor het personeel, vertrokken we richting Oudshoorn. Karin heeft duidelijk een ander besef van afstanden dan wij, want zij noemde Oudshoorn om de hoek, terwijl we toch alweer uren in de auto hebben gezeten. Dit is echter zeker geen straf want we rijden door een prachtige, bergachtige omgeving De Kleine Karoo en zij rijdt ons rustig en veilig rond.  Onderweg lunchten we in Karlitzdorp in een heel leuk tentje. Ook reden we nog naar De Rode Bergen, bergen die, de naam zegt het al, rood zijn.
Toen we in Oudshoorn aankwamen reden we gelijk naar Buffelsdrift, een wildresort, want we wilden toch graag nog wat wilde dieren zien. We stapten binnen in een super de luxe omgeving en waren het er snel over eens dat we gebruik gingen maken van het arrangement: 2 tochten, 1 3-gangen diner, 1 overnachting met ontbijt. Niet veel later besloten we om er nog een overnachting bij te nemen, om optimaal te kunnen genieten van deze luxe. Het resort ligt aan een meertje met daarom heen de tenten waarin we logeren. Deze tenten zijn van binnen super de luxe, met een ligbad en een buitendouche. Als je op je veranda staat en de omgeving bekijkt dan voel je je echt in Afrika. Een hoog Out of Afrika-gehalte zeggen we steeds.
Om 5 uur begon de eerste tocht. Het koelde behoorlijk af en ook al waren we er op gekleed, toch hebben we behoorlijk kou geleden. In een jeep werden we rondgereden begeleid door de gids. We spotten al snel giraffen, gnoes, hippo's, springbokken en andere antilope-achtigen. Olifanten zagen we al,eerder, maar daar zaten mensen bovenop. Op een gegeven moment stonden we oog in oog met een neushoorn . We mochten de auto niet uit. Bovenop de berg was het uitzicht ook weer fantastisch.
'S avonds nog een heerlijk 3-gangendiner waar we alle vier kozen voor Venison (een kudu). Het terras zag er super romantisch uit met van die lichtjes, maar we vonden het echt te koud en hebben binnen gegeten. Op de terugweg naar het huisje liepen we bijna tegen een groot soort antilope op. Best eng. Ik kan me voorstellen dat de olifant die Timi en Harry op het pad tegenkwamen in Tanzania behoorlijk beangstigend zal zijn geweest. In de tent aangekomen gingen we gelijk naar bed, want morgen hebben we om 7 uur alweer een tocht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Timi:
    15 maart 2015
    Wauw klinkt goed zeg!!! Ben nu al je verhalen aan het lezen nu ik weer internet heb. Heerlijk zo een luxe ressort. En heel tof dat jullie een neushoorn hebben gezien.
  2. Timi:
    15 maart 2015
    Ik heb ook kudu gegeten trouwens!! Lekker he??